In augustus 2018 is Stichting MUS opgericht en staat voor Maatschappelijk, Uniek en Sociaal.

Stichting MUS wil een duurzame woonvoorziening midden in Leerdam realiseren waar 18  jongvolwassenen met een beperking en/of ondersteuningsvraag zo zelfstandig mogelijk kunnen wonen. De kernwaarden van MUS zijn:

• De bewoner voelt zich prettig en veilig;
  • De bewoner kan zelf (mee)bepalen wat er nodig is aan hulp;
  • De omgeving/buurt (bedrijven, sportverenigingen en instanties) wordt actief betrokken;
  • De bewoners wonen in een stimulerende, uitdagende en ontwikkelingsgerichte omgeving;
  • De bewoners zijn een goede buur voor hun directe buren en omgeving;
  • De bewoners hebben een eigen woongedeelte en hebben de mogelijkheid om gezamenlijk op te trekken met anderen in gezamenlijke/gedeelde ruimten.

De initiatiefnemers delen het uitgangspunt: bijzonder waar nodig, maar zo gewoon mogelijk.

Voor wie is MUS?

Een gemengde groep jongeren, die zo gewoon mogelijk willen wonen midden in de samenleving van Leerdam. Toegankelijk voor jongeren met een beperking en/of ondersteuningsvraag, gericht op wat hij of zij mee brengt en waar eenieder zich thuis voelt.  Bij MUS wordt vooral gekeken naar wat hij of zij kan in plaats van kijken naar de beperking.

MUS doet dit samen met betrokken mensen, bedrijven, instanties en belanghebbenden. Bewoners bepalen zelf of/en in samenspraak met hun ouders/verzorgers/vertegenwoordigers de ondersteuning die nodig is om zo zelfstandig mogelijk te kunnen wonen en waar welke zorg, waar ingekocht kan worden.

Nieuwsbrief

Meld je snel aan voor de nieuwsbrief van Stichting MUS en krijg de laatste info in je mailbox.