Barbara Maiburg

Sponsoractie voor stichting MUS levert 4529 euro op

LEERDAM • Ondernemers Marcel van der Sluijs van Hermeta uit Asperen en René van der Vlies van SBA Beveiliging uit Nieuwegein hebben € 4.529 bij elkaar gebracht voor Stichting MUS. Deze stichting realiseert een woonvoorziening voor 18 bewoners met een ondersteuningsvraag in de Broekgraaf in Leerdam. Het bijeengebrachte bedrag is een mooie bijdrage die gebruikt zal worden voor de inrichting van dit wooninitiatief.

Marcel van der Sluijs en René van der Vlies hebben geld opgehaald tijdens een 2 weken durende avontuurlijke rally dwars door Europa en door het uitbrengen van het kookboek ‘Bakken met Delano’. In het kookboek staan recepten die ze samen met ‘chef-kok’ Delano Latupeirissa hebben gemaakt. Dit ‘kookboek’ gaat ook over hoe je met aandacht voor elkaar tot iets moois kunt komen, door samen te werken, ook als er sprake is van een beperking. Dit uitgangspunt past helemaal bij de basisgedachte van MUS.

Marcel van der Sluijs is directeur bij Hermeta in Asperen, daar werken circa 115 mensen, waarvan vijftien mensen met een beperking. Een van die medewerkers is “chef-kok” Delano Latupeirissa. Na een aantal kooksessies ontstond het idee van het kookboek om daarmee Stichting Mus te steunen. Een prachtig gebaar.

Wanneer alles volgens planning verloopt zal medio 2023 de nieuwbouw worden opgeleverd. Dan is het gebouw bestaande uit circa 54 woningen (waarvan 18 MUS woningen) klaar. De 18 MUS woningen bestaan uit tweekamer appartementen met eigen woon-/slaapkamer, badkamer en keuken met een gemeenschappelijk leef-woonkeuken en tuin op de begane grond.

Stichting MUS (Maatschappelijk Uniek Sociaal) is ontstaan in 2018 uit een ouderinitiatief. Deze ouders willen graag samen met bewoners en andere betrokken ouders in Leerdam een woning realiseren voor mensen die met ondersteuning goed kunnen wonen.

Het huis biedt bewoners en ouders de kans om de regie in eigen hand te houden. Daarnaast willen ze de bewoners de kans geven om maximaal mee te kunnen doen in de samenleving op het gebied van wonen, werk, begeleiding en zorg. Daarbij is het de bedoeling dat de woning onderdeel is van de directe woonomgeving en dus midden in de maatschappij zal staan.

Meer informatie op www.StichtingMUS.nl.