Themabijeenkomst | 18 september 2019

Op 18 september 2019 was de vierde themabijeenkomst.
Thema van de avond was draagkracht & vraagkracht bewoners. Welke talenten hebben de bewoners en hun netwerk?

Aanleiding voor het thema van de avond waren de volgende vragen bij het bestuur:

• Wie worden de toekomstige bewoners van Stichting MUS
  • Wanneer is uw zoon/dochter of verwante kandidaat?
  • Hoe worden de toekomstige bewoners aangenomen?
  • Welke bewoners zoeken wij ?

Stichting MUS wenst geen mensen uit te sluiten, maar wil juist kijken naar :  wat de bewoner kan bijdragen en naar zijn of haar ondersteuningsvraag i.p.v kijken naar de beperking.
Wat zou u kunnen bijdragen aan Stichting MUS?

Op deze avond was Gastspreker Wout Schut van de Kracht Fabriek in Houten aanwezig. Hij heeft ervaring bij de realisatie van een gemengde woonvorm: Project de Molen in Houten.  Bij de selectie van bewoners hebben ze vooral gekeken naar de motivatie van de bewoners om in het project te gaan wonen. Daarnaast is er geïnvesteerd in de groepsdynamiek van de toekomstige bewoners. Het is een meerwaarde om hierbij een ondersteund adviseur in te schakelen.

Hieronder vindt u ter inspiratie een filmpje over gemengd wonen: