VOOR ELKAAR, MET ELKAAR

LEREN WONEN &
LEREN LEVEN

Als jongvolwassene wil je graag op een gegeven moment op eigen benen staan. Maar hoe doe je dat, als je door bijvoorbeeld een lichamelijke en/of geestelijke beperking zonder ondersteuning niet goed kunt wonen?

Met behulp van een goed netwerk in de naaste omgeving, ouders, familieleden, buren, vrijwilligers en de andere huisgenoten, wil stichting MUS een woning realiseren die de mogelijkheid biedt aan (‘jong’) volwassenen om zo goed mogelijk te leren wonen en leven.

Regie in eigen hand

MUS – ontstaan in 2018 uit een ouderinitiatief – wil een woonvoorziening in de gemeente Leerdam realiseren voor jongeren die zonder hulp niet zelfstandig kunnen wonen. Deze woonvoorziening biedt de jongeren de kans om de regie in eigen hand te nemen om maximaal te participeren in de samenleving op het gebied van wonen, werk, begeleiding en zorg. Daarbij is het de bedoeling dat de woonvoorziening onderdeel is van de directe woonomgeving en midden in de maatschappij kan staan. De woonvoorziening biedt ook woongelegenheid voor jongeren die géén hulp nodig hebben.

We helpen je graag

Meer weten over de mogelijkheden of informatie over beschikbare plaatsen? Direct aanmelden? We staan klaar voor alle (aanstaande) bewoners, hun verwanten en vertegenwoordigers.

Neem de regie in eigen hand
en neem contact met ons op.
Samen maken we de maatschappij!

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.